Film - A Tale of Two Cities

A Tale of Two Cities

Amerikansk drama, krig och romantisk från 1980

Handling:

Paris 1789. Adelsmannen Charles Darnay befinner sig på flykt undan giljotinen och hans hustru Lucie vänder sig till den ende man hon vet kan rädda honom: den försupne advokaten Sydney Carton. Tillsammans kommer de på en desperat plan för att rädda hennes make, men samtidigt blir Carton handlöst förälskad i den unga adelskvinnan och ställs inför ett omöjligt val. "A Tale of Two Cities" är ett storslaget romantiskt äventyr under skräckväldet som följde den franska revolutionen.

Vad tycker jag:

Jag såg den på lektion när vi hade franska revolutionen som ämne i SO på skolan. I början gillade jag inte den riktigt men sedan börjar den bli spännande och intressant. Filmen hamnar inte på min topplista men den var ändå bra, tycker jag. Nåt som man måste se om man vill veta lite mer om franska revolutionen. Orsak till att jag inte älskar den för det kändes som om jag tittade på en teater. Allt från hår till miljö kändes som en scen. Och jag gillar inte teater så..

3,5 av 5.


Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: