Film - Kill Bill .Vol 1


Kill Bill. Volume 1
Amerikansk/japansk action och thriller från 2003 med Uma Thurman i huvudrollen.

Handling:
När den tidigare professionella yrkesmördaren Black Mamba (Uma Thurman) vaknar upp efter fyra års koma, har hon bara en sak i tankarna: HÄMND! Hon har blivit förrådd av sina tidigare kollegor och chefen för "The Deadly Viper Assassination Squad" som på hennes bröllopsdag brutalt och kallblodigt lät mörda alla närvarande, inklusive den höggravida bruden. Men vad mördarna inte visste, var att de inte hade avslutat jobbet ordentligt! Black Mamba är redo för en blodig comeback: dödslistan är färdigkomponerad och under namnet "The Bride" inleder hon sin skoningslösa hämndaktion.
Vad tycker jag:
Jag gillar handling, det var handligen som fick mig vilja se denna filmen. Men filmen var nästan besvikelse för mig för jag förställde mig nåt annat än det som jag såg. Fast även om den är nästan bevikelse för mig tycker jag att den är rätt bra ändå. Jag skrattade nästan genom hela filmen, mördande är så FAKE med stort bokstäver. Blod sprutar ju typ tre meter långt och det kom så mycket blod. Man förstår direkt att det är inte äkta. Slutet var intressant och man undrar direkt om det finns tvåan (Det finns det). Denna filmen är inte nåt för er som är känslig för våld, blod och kung fu med samurja.

3 + av 5

Kommentarer
Nilla

Men - bara en trea?? för mig är det definitivt fem av fem. Uma Thurman är helt fantastisk.

2010-12-18 19:24:10
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: