Film - Patrioten


Patrioten
Amerikansk action, drama och krig från 1999

Handling:
Han var en gång hjälte och legend i kriget mot fransmän och indianer. I dag vill Benjamin Martin inget annat än uppfostra sina sju barn och sköta sin plantage i fred och frihet. Men när engelsmännen drar in i South Carolina och hotar hans frihet och hans familj, tar Martin till vapen igen. Tillsammans med äldste sonen Gabriel, en ung, patriotisk idealist, kämpar de sida vid sida mot en obarmhärtig och överväldigande brittisk armé. Martin inser att det bästa sättet att försvara sin familj är att strida för en hel nations frihet.

Vad tycker jag:
Jag såg den även när vi hade en annan ämne i SO (Amerikansk frihetskrig) men glömde skriva en kort recension om filmen. Handlingen var rätt intressant men ibland är den inte så bra. Gud, det är verkligen svårt att förklara varför. Men filmen är rätt okej ändå. Lite sorglig och krig emellan. Många, som jag trodde skulle inte dö, dog så filmen är rätt överraskad. Jag vet inte faktiskt vad exakt jag tycker om den.
3 - av 5

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: