Film - Summer's blood


Summer's blood
Amerikansk skräck och thriller från 2009 med Ashley Greene, Barbara Niven, Peter Mooney och Stephen McHattie i.

Handling:
Den tuffa tonåringen Summer letar efter sin far som tidigt försvann ur hennes liv. Hennes enda ledtråd till honom är ett brev från landsortstaden Massey. Väl i staden räddas Summer ur en sammanstötning med polisen av ortens charmiga alltiallo Tom Hoxey. De två finner snabbt varandra och beger sig till huset där Tom lever med sin mor Gaia, som dessutom visar sig vara hans älskarinna! Efter att ha slagits medvetslös av det sinnessjuka paret kedjas Summer fast i en smutsig box. Summer är omgiven av yppiga plantor, växtlampor, dödskallar och den döende flickan Amber, och är det senaste tillskottet i Toms "Mänskliga trädgård". När hon inser att hennes enda chans är att manipulera Tom, så inleder Summer ett märkligt förhållande med den störde unge mannen. Oron inför återkomsten av fadern Gant, en seriemördare som extraknäcker som handelsresande, och den växande misstron mot Ambers far Darwin, gör att Tom dras närmare Summer än vad han tänkt sig.

Vad tycker jag:
Jag beundrar Ashley Greene fullt ut. Det var nog därför jag valde att se denna filmen, för bara se en skymt av min favoritskådespelare. Jag tycker att filmen är totalt fiasko men jag kan säga att skådespelare är jätteduktig, särslikt Ashley Greene, så filmen får en extra poäng. Handling är rätt intressant men när man ser det och får veta slutet kändes det lite konstigt. Man blev verkligen överraskad av filmens slutet. Jag har ju redan tänkt ihop en slutet redan i början av filmen, så jag blev rätt rejäl överraskad när jag såg slutet. Denna filmen är inte nåt för er som inte gillar skräck, psykmördare, våld eller blod.

3 av 5 (Som sagt, på grund av bra skådespelare får filmen en extra poäng)

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: