Tvserie - Legend of the Seeker


Jag vill bara tipsa er om en jättebra tv-serie. Jag rekommerar den verkligen. Jag älskade den redan från början. Första gång jag såg den var när jag var hos mormor och morfar och var uttråkad så jag kollade på tv, det fanns ingen bra så jag valde Legend of the Seeker trots jag trodde att den är en dålig tv-serie. Jag såg avsnittet 13 av säsong 2 och blev besatt trots jag har inte sett säsong 1. Sedan dess har jag hunnit se 19 avsnittet av säsong 1 (Hur såg jag den är hemligt).

The Legend of the Seeker handlar om:

Historien utspelar sig i världen från bokserien. De tre huvudprovinserna är Hartland, the Midland och D'Hara. Hartland är separerad från Midland på grund av en magisk besvärjelse, som skapades för att förhindra all magi från att utövas i Hartland. På andra sidan av Midland är D'Hara, som styrs av Darken Rahl.

Första säsongen är löst baserad på den första boken, Sökaren och Trollkarlens första regel, i bokserien. Några av händelserna och karaktärerna har aldrig påträffats i böckerna, medan andra har en del gemensamt från böckerna. Historien tar sin början efter att Darken Rahls armé intagit Midland. Kahlan Amnell (Bridget Regan), en bekännare, beger sig in till Hartland för att leta reda på Sökaren och trollkarlen, som har förutspåtts besegra Rahl. Kahlan finner trollkarlen, Zeddicus Zu'l Zorander (Bruce Spence), och Sökaren, Richard Cypher (Craig Horner), som tvingas acceptera sitt öde. Tillsammans beger de sig iväg på en resa för att söka efter Rahl. Snart upptäcker de att deras sökande inte tar slut med Darken Rahl, och det är endast början på Sökarens resor.


Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: