Film - Nanny Diaries


Nanny Diaries

En barnflickas dagbok baseras på en bestsellerroman där två tidigare barnflickor, satiriskt berättar om livet hos Manhattans överklass! Annie är precis klar med skolan och vet inte riktigt vad hon vill göra med sitt liv. Därför kommer jobbet hos familjen X som en skänk från ovan. Men Annie kommer snart på andra tankar! Mr X är en otrogen, arbetsnarkoman. Mrs X spenderar all sin tid på shopping och är rädd för sin son, Greyer, som föräldrarna totalt nonchalerar. Han försöker i sin tur att få uppmärksamhet genom att göra livet surt för sin barnflicka! Men lyckligtvis så finns det en trevlig och snygg granne, som Annie därför döper till Harvard Hottie. Han gör allt för att få till en date med upptagna Annie.

Filmen är verkligen intressant, jag minns att jag brukar funderar på att se den i hyrfilmbutik men hade allid valt en annan senare. Men nu har jag äntligen sett den och jag kan säga att den är fantatisk och bedrånde fast lite sorgligt, jag har aldrig sett hemskare föräldrar. Maken i familjen var riktig äckelsvin, jag vill bara skrika till Mrs X "Lämna honom genast"! Jag vill bara se den igen. Filmen fick mig vilja bli barnflicka i en annan land som i England eller USA, fast inte i Uppe side. Jag vill inte se en liten pojke bli nonchalerad. Slutet var jättebra, jag blev riktig stolt över Annie (Scarlett Johansson) som vågade säga ifrån och allt förändras med en ping.
5 av 5

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: