Film - Troja

Troja

Brad Pitt plockar upp svärdet i rollen som den hotfulle, målmedvetne och muskulöse, grekiske krigaren Akilles i den spektakulära återberättelsen av Iliaden. Orlando Bloom och Diane Kruger spelar det legendariska älskande paret Paris och sköna Helena som kastas in i en värld av krig, Eric Bana porträtterar prinsen som vågar konfrontera Akilles och Peter O'Toole regerar Troja som Kung Priam. Regissören Wolfgang Petersen återskapar en tid av krig, arméer i sammandrabbning, den välskyddade staden och den majestätiska Trojanska hästen

Wow, den är helt underbar, jag älskar den. Den hamnar på min topplista. Charmerande, romantisk, actionfyllt och vackra Grekland. Jag lovar er, ni kommer gilla filmen. Skådespelare är så duktig, de vet exakt hur de ska få mig falla för filmen. Jag har precis haft "Grekiska mytologi" i svenska, så jag vet en del om denna historia. Jag tror att denna film visar Trojas historias sanna och möjligt sida.

5 av 5


Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: