Film - Police Story


Police Story
En Hong Kong-karatefilm från 1985

Handling:
Chan Ka Kui (Jackie Chan) jobbar för polisen, han och hans kollegor får ett uppdrag med namnet "Operation Boar Hunt". Uppdraget går ut på att hitta och sätta dit en knarkskurk vid namn Chu. Ka Kui lyckas arrestera Chu, han skaffar sig också ett vittne "Miss Fong", som arbetat åt Chu i 4 år. Men hon dyker inte upp under rättegången så Chu frigivs från fängelsestraffet. Strax därefter får Ka Kui ett telefonsamtal från en vän som ska ha bevakat Miss Fong ett tag. Han säger att Miss Fong har blivit tagen av Chu´s män och håller på att bli dödad, så Ka Kui beger sig genast av till stället. Men vännens telefonsamtal leder honom istället till en ren fälla där Chu´s män väntar med onda planer för att få Ka Kui att bli efterlyst för mord på en polis kollega.

Vad tycker jag:
Jag brukar inte tycka om karatefilmer annars men Police Story ändrade min åsikt om karatefilmer. Det är en bra karatefilm som får en skratta mycket och vilja se en karatefilm till. Jag rekommerar inte denna för er som inte gillar actionfilmer med våld.
4 + av 5

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: