Film - Mini´s First Time


Mini's first time
En amerikansk drama från 2006 med skådespelare som Nikki Reed, Alec Baldwin och Luke Wilson.
Åldergräns: 15 år

Handling:
Mini är uttråkad. Och vad gör en vacker, rik och megabortskämd tonårstjej när hon är uttråkad? Hon börjar planera för hur hon ska få sin lätt försupna mamma förklarad otillräknelig, förföra sin styvpappa och överta kontrollen över familjeförmögenheten. Planerna är en millimeter från att gå i lås när mamman oturligt nog dör av en överdos och polisen börjar ställa för många obehagliga frågor! Men ordningsmakten har noll koll på vem man har att göra med, för Mini är en sann mästare i att manipulera allt och alla.

Vad tycker jag:
Denna filmen är inte egentligen min filmtyp men jag tittade på den för jag ville se en skymt av Nikki Reed som är en av min favoritskådespelare. Filmen är inte tillräcklig bra för mig, fast den är rätt fyndig och har lite humor. Nikki är rätt duktig skådespelare. På grund av hennes bra skådespeleri får denna film en knuff uppåt i filmbetyg.

3 av 5




Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: