Film - Prom Night (2008)


Prom Night

En amerikansk skräckfilm från 2008 med skådespelare som Brittany Snow, Jessica Stroup, Jonathan Schaech, Kellan Lutz och Dana Davis.
Åldergräns: 15 år gammal.

Handling:
För tre år sedan blev Donna (Brittany Snow) vittne till hur en besatt galning (Johnathon Schaech) mördade hennes familj. Denna kväll är det studentbal och även om det förflutna fortfarande är närvarande för henne, ser hon fram emot att fira framtiden tillsammans med sina vänner. Vad Donna inte vet är att den mentalsjuke psykopaten har rymt från sjukhuset. Han är tillbaka och fast besluten att avsluta det han påbörjade. När kvällen lider mot sitt nervkittlande slut, är frågan inte vem som kommer att bli balens drottning utan vem som kommer att överleva mördarens brutala framfart...Filmen bygger på en ny version av 1980-talets film med samma namn.
Vad tycker jag:
Jag skulle inte ha sett den om Kellan Lutz har inte varit med i denna filmen. Ja, jag valde att se denna filmen för bara min favoritskådespelare Kellan Lutz är med i. Filmen är tyvärr dålig och inte så läskig som en skräcksfilm ska vara. Den är gjord att vara läskig men den skrämmer inte mig. Jag darrar inte av rädslan. Men jag fick i alla fall en skymt av Kellan Lutz, det är värt det. Handling låter intressant men filmen är ändå löljig. I denna filmen är alla tjejer typ fegis, det var lite tråkigt. Men två döda killar gjorde det rättvist. Men filmen blev inte bättre på grund av det.
1 + av 5




Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: