Film - Den där Mary


Den där Mary
Originaltitel: There's something about Mary
En amerikansk komedi från 1998 med skådespelare som Ben Stiller, Cameron Diaz och Matt Dillon.
Åldergräns: 11 år.
Längd: 1 tim 54 min
Regissör: Bobby Farrelly och Peter Farrelly.

Handling:
Ben Stiller spelar Ted, en helt vanlig förlorare som tror att han kan få ordning på sitt liv bara han finner sin gamla skolkärlek Mary, alla killars drömtjej. Teds beslut att anlita privatdetektiven Pat Healy får dock oanade följder. Pat hittar visserligen Mary men faller själv pladask för henne och beslutar sig för att ljuga för Ted. När Ted upptäcker sanningen utbryter ett hysteriskt krig om Marys kärlek där alla medel är tillåtna.

Vad tycker jag:
En ännu dålig komedi. Blev uttråkad efter tio minuter och vissa delar i filmen är lite äckligt och konstigt och man blir illamående. Jag gillar inte såna överdrivna komedi med galet handling. Det är vad denna film är. Fast Cameron Diaz var söt och duktig som skådespelare i denna film och slutet är ganska okej.
Jag rekommerar ändå inte denna filmen.

Starkt 2 av 5




Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: