Film - Buffy the Vampire Slayer


Buffy the Vampire Slayer
Amerikansk komedi från 1992

Handling:
Blonda, sprudlande Buffy (Kristy Swanson) är en typisk högstadietjej och hejaklacksledare - hennes mål här i livet är att "gifta sig med en filmstjärna och sedan dö" och inget kan komma i hennes väg. Men allt ändras då en främmande man (Donald Sutherland) talar om för henne att hon är utvald av ödet att döda vampyrer. Med hjälp av en romantisk rebell (Luke Perry), använder Buffy sina skolkvällar till att skydda L.A. mot Lothos, "Vampyrkungen" (Ruther Hauer), hans högra hand Lefty (Paul Reubens), och deras envisa, blodsugande gäng. Hon gör allt det du förväntar dig av en hejaklacksledare!

Vad tycker jag:
Jag som är en av de största Buffy the Vampire Slayer (tv-serie) blev verkligen besviken på denna film. Jag trodde att tv-serie är typ forsättning av denna film. Egentligen är denna filmen bara en dålig film. Jag tycker att tv-serien är mycketmycket bättre än denna filmen och har bättre vampyrer.
Jag somnade nästan under filmen (Som tur väckte min mamma mig då och då så jag missade nästan ingenting), så tråkig och släpande är filmen. Jag rekommerar inte denna för er Buffy the vampire slayer-fan. Ni kommer bli bara besviken.

1, 5 av 5.

Kommentarer
Amis

Fin blogg =)

2010-12-12 20:54:52
URL: http://www.metrobloggen.se/amis
Nilla

Håller nog med dig men tyckte ändå det var lite kul att se filmen.

2010-12-13 13:24:39
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: