Film - Psycho

Psycho

En av Alfred Hitchooks filmer, gjord året 1960. Filmen med den där berömda duschscenen.

Handling:

Marion Crane (Janet Leigh) vill gifta sig med sin pojkvän Sam men de har båda dåligt med pengar. I ren desperation stjäl Marion 40 000 dollar av sin arbetsgivare och flyr sedan för att återförenas med pojkvännen. Men på vägen tar hon in på Bates Motel där hon möter den mystiske ägaren Norman Bates, som bär på en fruktanvärd hemlighet. Och om man var rädd innan blir det inte bättre efter det här.

Vad tycker jag:

Filmen är helt..wow! Den lyckades skrämma vett ur mig. Så mästerligt gjord är filmen, jag höll hela tiden i någons hand nästan under hela filmen. Man kunde känna hur spänning stiger upp för varje minut. Man vill bara veta vem är mördaren men samtidigt vill man inte se mer för slippa bli rädd för det kommande. Duschscenen var grymt bra gjord, man blev verkligen rädd och det kändes som om jag vill aldrig mer duscha med duschdraperi på. Alfred Hitchook är verkligen supergeni och han kan verkligen sin sak. Jag rekommerar starkt denna filmen.

5 av 5!

 


Kommentarer
Nilla

Himla kul att du gillade filmen. Visst är den bra och framförallt skickligt gjord!

2010-12-29 15:57:36
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: