Film - En obekväm sanning

En obekväm sanning

Originaltitel: An Inconvenitet Truth.

En amerikansk dokumentär från 2005. Längd: 1 tim 33 min. Regissör: David Guggenheim.

Handling:

USA:s f.d vicepresident Al Gore presenterar en del skrämmande fakta om framtiden för vår planet och vårt samhälle i årets mest sevärda DVD-dokumentär! Detta är en väckarklocka som genomskådar myter och missuppfattningar för att förmedla budskapet att växthuseffekten är en verklig och överhängande fara. En obekväm sanning - visar Gores starka argument för att vi måste agera nu för att kunna rädda jorden. Vi kan alla göra förändringar i våra liv för att bli en del av lösningen.

Vad tycker jag:

Jag tycker att Al Gore gjorde mycket bra insats i denna dokumentär. Han fick mig verkligen bli orolig, tänka om och inse sanning. Innan tänkte jag nästan aldrig på miljö förutom några tillfällen när mamma eller pappa sa åt mig att tänka lite mer miljövänligt. Jag ville verkligen vara med och rädda jorden efter har sett filmen. Nu får jag verkligen dålig samvete trots det var inte jag orsakade nästan aldrig problem kring miljö (Jag kör inte för jag är under 18, jag kastar nästan aldrig sopor för det gör mamma/pappa, jag cyklar till skolan under våren och höst, jag slösar inte direkt el eller värme, jag kastar nästan aldrig saker i natur eller i stan och jag plockar upp hundbajs efter mig). Fast filmen har faktiskt rätt, det är alla människors felet. Jag önskar verkligen att alla ska se den. Så de förstår sanning, det är verkligen trist att Amerika vägrar inse sanning. Filmen är rätt bra trots jag förstår inte alltid, som om den där med statisk och det finns några ord som jag inte vet vad betyder. Men jag ber er som läser detta, snälla, se denna filmen. Jag lovar er att ni kommer bli glad att ni har sett denna filmen. Jag rekommerar denna.

5 av 5.

 


Kommentarer
Victor Jägerholm - Gaylifet i Jönköping

Hej Hej :)

Hur mås de?

Kram!

2011-04-14 20:39:34
URL: http://gaylifet.blogg.se/
A N G E L I J N A

snygg blogg;)

2011-04-15 06:29:35
URL: http://angelijnas.blogg.se/
ojsemma

fin blogg

2011-04-15 12:00:48
URL: http://ojsemma.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: