Film - Easy A



Easy A
En amerikansk romantisk komedi från 2010 med Emma Stone, Penn Badgley, Amanda Bynes, Cam Gigandet och flera till.
Åldergräns: Barntillåten.

Handling:
Efter en liten vit lögn om att ha förlorat sin oskuld, upptäcker ordentliga high school eleven Olive Penderghast (Emma Stone) att hennes nya bad-girl image har en uppsida: hon blir äntligen uppmärksammad. Olive bestämmer sig för att exploatera sitt "slampiga" rykte för att öka sin sociala status. Men livet börja snurra ur kontroll, och till slut är det endast en kille som ser igenom hennes tuffa yttre och in i hennes rätta själ och hjärta.

Vad tycker jag:
En film som är värt att se. Gillar den starkt, en rolig film med skrattretande scener och uppskattade replikerna. Easy A är nog den bästa high school-film som jag har någonsin sett. Easy A är till och med bättre än "Mean Girls" från 200. Den bästa scen var nog när Olive och hennes homosexuelle kompis ska låtsas att de har högljutt fyllesex på en party. Denna filmen kallar jag för en Intelligent high school-film. Jag rekommerar denna starkt.

5 av 5




Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: