Film - Mamma Mia!


Mamma Mia!
En amerikansk musikalfilm från 2008 med skådespelare som Meryl Streep, Colin Firth, svenskan Stellan Skargård, Amanda Seyfierd och så Pierce Brosnan.
Åldergräns: Barntillåten

Handling:
Musikalen handlar om tjugoåriga Sofie och hennes mamma Donna, som driver en taverna på en liten grekisk ö. Sofie skall gifta sig och vill att hennes pappa skall leda henne uppför kyrkgången. Enligt mammans dagbok, som Sofie tjuvläser, finns det tre möjliga pappor, så Sofie bjuder i hemlighet i sin mammas namn in alla tre till bröllopet.
Vad tycker jag:
Handling är ganska bra men övrig i filmen är inte så bra. Speciellt för att jag inte uppskattar musikaler. Allt som har dans och sånger att göra med får mig vilja springa och gömma mig. Jag kan säga att det är rätt mycket sjungade och dansade i denna filmen.
3 av 5


Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: