Film - The blue lagoon



The blue lagoon (Den blå lagunen)
Är baserat på en klassiker av Henry DeVare Stacpoole.

En amerikansk drama från 1980 med Brooke Shields, Christopher Atkins och William Daniels.
Åldergräns: 11 år
Längd: 1 tim 40 min
Regissör: Randal Kleiser.

Handling:
Ett skeppsbrand tvingar två små barn och en kock i land på en till synes övergiven tropisk söderhavsö. Efter ett tag dör kocken och barnen tvingas överleva på egen hand. Åren går, pojken och flickan är fortfarande vid liv och har blivit ungdomar. Puberteten får dem intresserade av varandras kroppar och de börjar bygga upp ett alltmer intimt förhållande.

Vad tycker jag:
I början var det inte så spännnande men sedan när de har vuxit upp..pang..den var helt underbar. Jag älskade vartenda scener. Det var så härligt att se en kärlekshistoria i en tropisk paradis. Jag kunde inte sluta tänka på filmen. Jag älskade verkligen Richard och Emmelines starka dragning till varandra och deras relation. Jag gillar verkligen att få drömma mig bort i en paradis. Jag skulle kunna se den om och om. Gud...det är så svårt att förklara varför jag älskar denna filmen. Varning för en supersorgligt slutet och en del nakenscener.

5 av 5!


Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: