Film - Harry Potter och dödsrelikerna


Harry Potter och dödsrelikerna del 1.

Del ett börjar när Harry, Ron och Hermione, ger sig av på ett riskabelt uppdrag för att försöka hitta och förgöra hemligheten till Voldemorts odödlighet och onska – Horcruxes. Alldeles ensamma måste de tre vännerna lita på varandra mer än någonsin förut. Under tiden har trollkarlsvärlden blivit en farlig plats för alla fiender till The Dark Lord. Det fruktade kriget har startat och Voldemorts Dödsätare tar kontroll över Magiminiteriet och till och med Hogwarts.. Men det är en person de fortfarande letar efter och det är den mest värdefulla för Voldemort: Harry Potter. Den utvalde har blivit den jagade när Dödsätarna letar efter Harry för att ta honom till Voldemort…levande. Harrys enda hopp är att finna Horcruxes innan Voldemort hittar honom. Men när han letar efter ledtrådar upptäcker han en gammal och nästan glömd sägen – legenden om Dödsrelikerna. Och om legenden visar sig vara sann, kan den ge Voldemort den ultimata makten som han så gärna vill ha.

Filmen var lika bra som bok. Jag älskar verkligen filmen, det kändes som om de tog med varenda scener och repliker som jag vill höra. Det kändes som de har inte hoppat över en enda scen i bok (Det har de men det kändes inte så). Helt fantatisk. Jag vill bara se den igen. Har både gråtit och skrattat (Jag skrattade mer än gråta som vanligt). Jag tror att denna film är nog den bästa Harry Potter-film med undantag "Harry Potter och den flammande bägaren". Jag längtar verkligen efter del 2.
5 av 5

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: