Film - Pulp Fiction


Pulp Fiction
En amerikansk kriminal-drama från 1994 med skådepspelare som Uma Thurman, John Travolta, Bruce Willis, Rosanna Arquette och fler mer.
Åldergräns: 15 år gammal.
Längd: 2 tim 28 min.
Regissör: Quentin Tarantio.

Handling:
Filmen är uppbyggd av fyra scenarion, som spelas upp bitvis tvärs och härs utan den ringaste inbördes ordning. Ett förälskat par beslutar sej för att göra ett spontant rån mot den restaurang som dom sitter och dricker kaffe i. Två samvetslösa torpeder får i uppdrag av gangsterkungen Marsellus, att hämta upp en väska med okänt innehåll. Prisboxaren, Butch, trotsar en påbjudning att lägga sig i en titelmatch och tvingas fly landet. Gangstern Vincent Vega beordras att gå ut med Marsellus vackra fru, Mia.
Vad tycker jag:
Fasanfullt roligt och fantatisk bra, tycker jag. Gillar mycket filmen trots jag brukar inte se såna filmer. Denna filmen är defivint en av måste-se-filmer. Jag rekommerar denna. Det passar er som älskar kriminal-filmer som blandas med rolighet och retskrattande kommentar. Jag lovar er att ni kommer skratta ihjäl er när ni ser John Travoltas hemska hockeyfrillan i denna filmen.

5 av 5


Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: