Film - Red Riding Hood


Red Riding Hood
En amerikansk thriller drama film från 2011 med skådespelare som Amanda Seyfried, Billy Burke, Shiloh Fernandez och Gary Oldman.
Åldergräns: 15 år gammal.
Längd: 1 tim 40 min.
Regissör: Catherine Hardwicke.

Handling:
När Valerie bortlovas av sina föräldrar till den rike men tråkige Henry beslutar hon sig för att rymma tillsammans med sin stora kärlek Peter. Men kvällen då de ska ge sig av slår en varulv till och dödar Valeries syster och man börjar misstänka att varulven inte är någon främmande varelse från skogen utan finns mitt bland dem och att Valerie har ett unikt band med varelsen.
Vad tycker jag:
En mycket bra film och mycket vackert gjord. Jag gillar filmen trots MovieZones starka kritik mot denna filmen. Jag kan inte förstå varför MovieZone inte gillar denna filmen. Jag tycker att filmen är mycket bra och intressant och det är kul att filmen har en del samband med sagan "Rödluvan" som jag gillade mycket när jag var liten. Det var mycket svårt att lista ut vem är den varulven, det var som vara med i spelet "Varluvarna i Klågerup". Jag fick en chock när man fick veta om vem var varulven. Påminer inte så mycket om Twilight trots det är Catherine Hardwicke som regissörade denna filmen.

Starkt 4 av 5.


Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: