Film - The Blair Witch Project


The Blair Witch Project
En amerikansk skräckfilm från 1999 med en del okända skådespelare som Heather Donahue, Joshua Leonard och Micheal Willims.
Åldergräns: 15 år gammal.
Längd: 1 tim 18 min.
Regissör: Daniel Myrick och Ed Sandez.

Handling:
I oktober 1994 gav sig de tre filmstudenterna Heather Donahue, Joshua Leonard och Michael Willims iväg på en tvådagarstur i Black Hills-skogen i staten Maryland. De hade tänkt sig att göra en film om den lokala legenden, Blair-häxan. Men något händer i skogen och de tre ungdomarna försvinner. Ett år senare hittades deras inspelningar...Denna film bygger på dessa inspelningar. Denna film har av många kritiker kallats den mest skrämmande film som någonsin gjorts. På rekordtid blev den kult med stort K och spelade in miljontals dollar, trots sin låga inspelningsbudget.
Vad tycker jag:
Okej, jag säger så här: Jag känner mig lurad av filmomslag där stod "Årets skräckfilm!" och alla kritiker som påstod att filmen är den mest skrämmande film. För att jag tycker inte alls som dem. Jag hatade den filmen och är missnöjd, särslikt med slutet. Filmen skrämde mig ganska mycket när de sov i tältet och Blair Witch var på gång. Men jag blev mycketmycket besviken på slutet. Jag lovar er att när jag såg att det var slut for jag upp från soffan och sa "Va? Va? Är det slut redan??? Men de har inte ens filmat Blair Witch eller den där gärningmannen!? Hur vågar de lura mig med ord som 'Årets skräckfilm'". Jag sa kanske inte precis så men nåt i den stilen. Jag var verkligen djupt besviken. Jag gillar mer såna skräcksfilmer där de avslöjar allt mysteri i slutet.

Svag 3 av 5.


Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: