Tv-serier - American Horror Story

Jag har börjat följa en ny tv-serie, en skräckis som heter American Horror Story.



Det handlar om familjen Harmon - Ben, Vivian och deras dotter Violet - som flyttar från Boston till Los Angeles efter Vivian haft ett missfall och Ben haft en affär. Familjen flyttar in i en restaurerad herrgård som tidigare sett flera dödsfall, och som utan deras vetskap är hemsökt. Medan Ben och Vivian försöker att reparera sitt förhållande, försöker Violet hantera en växande depression och ett förhållande med grannpojken Tate. Samtidigt kommer familjen långsamt till insikt om vad som egentligen pågår i huset. Varje avsnitt börjar med en tillbakablick på husets historia, med en kort scen om ett av de många mord som skett där, med karaktärer som för det mesta på något sätt är kopplat till det avsnittet. Det är medvetet oklart vilka karaktärer som är spöken och vilka som är levande människor, eftersom spöken i serien ser ut precis som de gjorde när de levde.

Jag tycker att det är riktigt bra. Ungefär som True Blood med sin sexuell kraft tillsammans med det övernaturliga. Men det finns inga vampyrer i America Horry Story, vilket är bra eftersom jag orkar inte med flera tv-serier om vampyrer. Jag älskar AHS mystiska dragningskraft som samtidigt skrämmer mig och lockar mig. Jag kommer nog fortsätta följa denna tv-serien för att jag vill gärna veta mer om det mystiska i huset och alla skumma människor på det husområdet.



Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: