Film - Baksmällan


Baksmällan
Orginialtitel: The Hangover.

En amerikansk komedi från 2009 med Bradley Cooper, Ed Helms och Zach Galifianakis.
Åldergräns: 11 år
Längd: 1 tim 47 min.
Regissör: Todd Philips.

Handling:
Fyra killar ska fira en rejäl svensexa och beger sig till Amerikas lekplats nummer 1: Las Vegas. Dagen efter vaknar de med en rejäl baksmälla, utan något minne av vad som hänt kvällen innan. Det finns en tiger lös i deras badrum, ett spädbarn hittas gömt i ett skåp, de har kvitterat in en polisbil som fordon på sitt hotell, och brudgummen är försvunnen. Hinner de till bröllopet som endast är om en dag? Kommer de att hitta sin bäste vän? Det blir en kamp mot klockan för att hitta den försvunne brudgummen.

Vad tycker jag:
En av de bästa komedier som jag har sett. Jag gillar den väldig mycket. Skrattar mycket och gillar mycket tiger och bebisen. Jag rekommerar den starkt. Den bästa baksmällan.

Stark 4 av 5


Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: