Film - Exorcisten


Exorcisten
En skräckfilm från 1973 med skådespelare som Linda Blair, Jason Miller och Ellen Burstyn.
Åldergräns: 16 år

Handling:
I ett lugnt storstadsområde, i ett elegant villa, drabbas en ung, oskyldig flicka (Linda Blair av en mystisk besatthet. Mamman, en berömd filmstjärna, vill verkligen hjälpa sin dotter. Men både skickliga medicinska läkare och själsläkare står hjäplöst inför flickans märkliga beteende och ingen kunde förstå vad är det fel med flickan. I ren desperation söker mamman upp en katolsk präst för få hjälp.

Vad tycker jag:
Filmen börjar ganska tråkigt men sen blir det mer intressant och till sist blir det bara mer läskigare och läskigare. Jag klarar nästan inte av att se hela filmen och darrar till när vi kom fram till delen där Linda Blair var som värst. Det var verkligen läskigt och oslagbart. Men som tur fick jag ingen någon mardröm om det på natten. Men jag trodde nästan hela tiden att Linda Blair finns i min säng och kommer vrida runt min huvud och kasta mig genom fönster. Nu förstår jag äntligen vad folk menade med uttrycket "Hennes huvud snurrar ett varv runt som Linda Blair i Exorcisten". Jag rekommerar den inte för er som är känslig för skräckfilmer och får lätt mardrömmar. Jag rekommerar er att se gamla skräckfilmer. Gamla skräckfilmer är alltid bra, de moderna och nya skräckfilmer är bara dålig och härmat av de gamla skräcksfilmer. Filmen är som tur i färg. Inte svartvit.

4, 5 av 5



Sorry för jag har inte bloggat så mycket.

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: