Film - Jag vet vad du gjorde förra sommaren


Jag vet vad du gjorde förra sommaren (Originaltitel: I Know What You Did Last Summer)
En amerikansk skräckfilm från 1997 med skådespelare som Sarah Michelle Gellar, Freddie Prinze Jr, Jennifer love Hewitt och Ryan Phillipe.
Åldergräns: 15 år.
Regissör: Jim Gillespie.

Handling:
Fyra ungdomar, Julie, Helen, Barry och Ray kör över en man på en landsväg en sommarnatt. Panikslagna dumpar de kroppen i sjön vid en brygga och försöker glömma allting. Nästa sommar får Julie ett anonymt brev, "Jag vet vad du gjorde förra sommaren". Snart inser de att en man klädd i läderjacka förföljer dem. Han har en krok istället för sin andra hand som han mördar ungdomarna med, en efter en.
Vad tycker jag:
Nästan alla som jag känner säger att den är inte så bra. Men jag själv gillar den jättemycket och blev jätterädd när jag såg den första gång (Jag var ensam när jag såg den). Jag tycker att filmen är nåt värt att se på. Jag kommer aldrig glömma denna filmen oavsett vad andra tycker. Dessutom är alla fyra ungdomar snygga vilket gjorde det ännu bättre.

5 av 5



Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: