Film - Carrie (1976)


Carrie
En amerikansk skräckfilm från 1976 med skådespelare som Sissy Spacek, John Travolta, Piper Laurie och fler till.
Åldergräns: 15 år.
Längd: 1 tim 34 min.
Regissör: Brian De Palma.

Handling:
Carrie White är skolans hackkyckling. Alla de andra retar henne. Som om det inte skulle vara nog har hon en överreligiös mamma, som snabbt påpekar Carries handlingar och hävdar att hon syndar. En utav skolans personal tar tag i saken och börjar prata med Carrie och försöker bygga upp hennes självförtroende. Sakta men säkert börjar Carrie blomma ut, och när Sue övertalar sin kille att gå med Carrie på skolbalen (eftersom Sue har skuldkänslor för Carrie), ser det ut som om allt kommer att ordna sig. Men någon planerar en mycket elak fälla riktat till henne. Vad de inte vet är att Carrie har en färdighet som låter henne röra föremål med tankarna. En sådan flicka bör inte retas upp...Det är baserat på Stephen Kings roman.

Vad tycker jag:
Filmen var rätt bra och hemsk på samma gång. Jag tyckte synd om Carrie med sin mamma och som blir mobbad. Sissy Spacek gjorde mycket bra ifrån sig som Carrie. Filmen var smått skrämmande men det finns andra skräckfilmer som är mer läskigare. Inte min favorit men okej. Och nåt som man borde se innan man dör.

Svag 4 av 5.



Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: